ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Γίγαντες Πλακί

gigantes plaki

Οι γίγαντες πλακί αποτελούν ένα φαγητό που τρώγεται είτε ζεστό είτε δροσερό.
Σύμφωνα με το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής συστήνεται η κατανάλωση οσπρίων τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα.
Τα όσπρια είναι αναγνωρισμένα ως πανίσχυρο είδος διατροφής αφού προσφέρουν πρωτεΐνες, άμυλο, φυτικές ίνες, βιταμίνες της ομάδας Β και ανόργανα στοιχεία όπως μαγνήσιο και κάλιο.
Είναι επίσης αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προστατεύουν από διάφορα είδη καρκίνου, βοηθούν στο αδυνάτισμα χάρη στη χαμηλή περιεκτικότητά τους σε λίπος και τέλος βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης.

Περισσότερα...

Λαχανοντολμάδες

laxanontolmades

Οι λαχανοντολμάδες αποτελούν ένα ισορροπημένο γεύμα, πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και καλή πηγή φυλλικού οξέος. Το λάχανο από μόνο του είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και βιταμίνη C.

Περισσότερα...

Φασόλια σαλάτα με λαδόξιδο

fasolia ladoxydo

Αποτελούν εξαιρετική πηγή διαλυτών φυτικών ινών. Ένα φλιτζάνι καλύπτει περίπου το 1/3 των ημερήσιων αναγκών σε πρωτεΐνη χωρίς να προσδίδει και την αντίστοιχη ποσότητα κορεσμένου λίπους από το κόκκινο κρέας.
Τα όσπρια είναι προτιμότερο να συνοδεύονται από τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C καθώς οι ουσίες αυτές αυξάνουν την απορρόφηση σιδήρου.
Τέλος, είναι καλό να σημειωθεί ότι η προσθήκη εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου αναδεικνύει περισσότερο τα φασόλια προσφέροντας τους περισσότερη γεύση.

Περισσότερα...

Φανουρόπιτα

fanouropita

Στις 27 Αυγούστου κάθε χρόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά τον Άγιο Φανούριο. Οι νοικοκυρές γεμίζουν τις εκκλησίες με τις γνωστές φανουρόπιτες οι οποίες αφού ευλογηθούν από τον ιερέα της εκκλησίας κόβονται και μοιράζονται σε όλους τους παρευρισκόμενους. Έχει καθιερωθεί να φτιάχνουμε φανουρόπιτα για να βρούμε κάτι που χάσαμε . Ωστόσο, υπάρχουν παραλλαγές αφού σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας η φανουρόπιτα φτιάχνεται για διαφορετικούς λόγους.

Περισσότερα...

Κουλουράκια λαδιού

koulourakia ladiou

Νόστιμα, εύκολα στην παρασκευή τους και νηστίσιμα. Μπορούν να συνοδεύσουν θαυμάσια είτε τον πρωινό σας καφέ είτε να προσθέσουν μια νότα ευχαρίστησης στο απογευματινό σας κολατσιό. Μπορείτε να τα εντάξετε ακόμα και στο διαιτολόγιο των παιδιών σας αφού αποτελούν ένα υγιεινό σπιτικό γλύκισμα.

Περισσότερα...

Κουλούρια Καρότου

Κουλούρια Καρότου

Το καρότο είναι μια εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών και η πλουσιότερη φυτική πηγή βήτα καροτίνης. Τρώγεται ωμό, σε σαλάτες ή ακόμα και μαγειρεμένο σε λαδερά φαγητά όπως ο αρακάς, οι φακές και η φασολάδα.
Είναι χρήσιμο να σημειωθεί ότι οι λιποδιαλυτικές ουσίες του καρότου απορροφώνται καλύτερα με την προσθήκη ελαιολάδου.

Περισσότερα...